کد خبر : 7358
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۳۷

اشتون: ایران ۱۰۰درصد به تعهدات خود دربرجام عمل می‌کند

اشتون: ایران ۱۰۰درصد به تعهدات خود دربرجام عمل می‌کند

    به گزارش پایگاه خبری نفت یار، کاترین اشتون در گفت‌وگو با ‘کارن وان هیپل’ مدیر اندیشکده «روسی» انگلیس در یک برنامه رادیویی(پادکست) گفت: آینده برجام به پایبندی تمام اعضا این توافق بستگی دارد. در حال حاضر، ایرانی‌ها صد درصد مطابق تعهداتشان در برجام رفتار می کنند. این خودش یک نکته حائز اهمیت است

 

 

به گزارش پایگاه خبری نفت یار، کاترین اشتون در گفت‌وگو با ‘کارن وان هیپل’ مدیر اندیشکده «روسی» انگلیس در یک برنامه رادیویی(پادکست) گفت: آینده برجام به پایبندی تمام اعضا این توافق بستگی دارد. در حال حاضر، ایرانی‌ها صد درصد مطابق تعهداتشان در برجام رفتار می کنند. این خودش یک نکته حائز اهمیت است چون در بسیاری از توافق‌ها شاهد پایبندی صددرصدی نیستیم.

وی با اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام افزود: اکنون در شرایطی هستیم که یکی از طرف‌های مهم این توافق تصمیم گرفته که از این توافق خارج شود و کار را برای سایرین دشوار کرده است. من نه‌تنها نگران این توافق (برجام) هستم، بلکه نگران این موضوع هستم که چگونه می‌توانیم اقدامات دیپلماتیک و فعالیت‌های مشترک خود را در آینده گسترش دهیم.

اشتون اظهار داشت:یکی از اصلی‌ترین استدلال‌های مخالفت با برجام این است که چرا این توافق، تنها به موضوع هسته‌ای محدودشده است،دلیلش این است گروهی از کشورها از سوی سازمان ملل مسئولیت [مذاکره پیرامون موضوع هسته‌ای] را برعهده‌گرفته بودند و ما تصور می‌کردیم از طریق توافق با ایران سایر مسائل حل می‌شود.

وی گفت که امیدوار بوده است از طریق دست‌یابی به برجام، توافق‌های بعدی درباره مسائل مورد اختلاف با ایران حاصل شود. ‘اما ما رو به ‌جلو حرکت نکردیم و این مایه تأسف است. ‘

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − پنج =

logo-samandehi