کد خبر : 2535
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲

همزمان با ایام دهه فجر و با استقرار سه دکل شرکت ملی حفاری انجام شد: آغاز عملیات حفر ۲۰ حلقه چاه جدید در میدان نفتی آزادگان جنوبی

همزمان با ایام دهه فجر و با استقرار سه دکل شرکت ملی حفاری انجام شد: آغاز عملیات حفر ۲۰ حلقه چاه جدید در میدان نفتی آزادگان جنوبی

  همزمان با ایام دهه فجر با استقرار سه دکل ناوگان شرکت ملی حفاری ایران، عملیات حفر ۲۰ حلقه چاه توسعه ای (جدید) در میدان نفتی آزادگان جنوبی در استان خوزستان آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری نفت یار ” ، مدیر پروژه حفاری ۲۰ حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری

 

همزمان با ایام دهه فجر با استقرار سه دکل ناوگان شرکت ملی حفاری ایران، عملیات حفر ۲۰ حلقه چاه توسعه ای (جدید) در میدان نفتی آزادگان جنوبی در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نفت یار ” ، مدیر پروژه حفاری ۲۰ حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری با تبریک ایام مبارک دهه فجر، گفت: انجام این پروژه از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت به صورت کلید در دست (EPD) به ملی حفاری واگذار و با توجه به حضور این شرکت در منطقه با هماهنگی کارفرما، عملیات حفاری زودتر از برنامه کلید خورد.

سعید نظری افزود: در این ارتباط سه دکل حفاری سنگین  ۲۸، ۳۵ و ۸۱ فتح در این موقعیت استقرار یافته که دستگاه ۸۱، حفاری یک حلقه چاه را شروع کرده است.

وی اظهار کرد: مراحل نصب و راه اندازی دکل های ۲۸ و ۳۵ فتح نیز در دست انجام است و به زودی حفر دومین و سومین حلقه چاه آغاز می شود.

نظری با بیان اینکه مدت اجرای این پروژه ۲۴ ماه تعیین شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده برای شتاب بخشیدن به اجرای کار به تدریج تعداد دکل ها در این موقعیت به شش دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیر پروژه حفاری ۲۰ حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران افزود: دستگاه های حفاری که در این منطقه عملیاتی به کارگیری شده است با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی از شمار دستگاه های روزآمد و مجهز به سیستم تصفیه سیال و مدیریت پسماند هستند.

شرکت ملی حفاری ایران علاوه بر ۲۰ حلقه چاه های جدید، در زمان حاضر حفاری ۴۰ حلقه چاه دیگر را در میدان نفتی آزادگان جنوبی به صورت کلید در دست در حال اجرا دارد.

این پروژه با پیشرفت بیش از ۹۱ درصد به تقریب در مراحل پایان کار است و پیش بینی می شود تا قبل از پایان سال جاری به اتمام برسد و تحویل شرکت متن به عنوان مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − شش =

logo-samandehi